Ви є тут

Створення рідинного ракетного двигуна для верхніх ступенів ракет-носіїв


Номер роботи - P 14 НАГОРОДЖЕНА

Автори:

 


Авторы:


Засуха С.A., Коваленко В.Н., Конох В.И., Лашенков И.В., Переверзев В.Г., Пинягин В.Д., Фролов В.В., Шнякин В.Н., Шульга В.А., Яковенко Н.Н.


 


 


Authors:


Zasukha S.A., KovalenkoV.N., KonokhV.I., LashenkovI.V., PereverzyevV.G., PiniagynV.D., FrolovV.V., ShnyakinV.N., ShulgaV.A., YakovenkoN.N.


 

Автори:

Шнякін В.M., Переверзєв В.Г., Конох В.І., Засуха С.О., Коваленко В.M., Лашенков І.В., Пінягин В.Д., Фролов В.В., Шульга В.А., Яковенко М.М.

 

Представлена Державним підприємством "Конструкторське бюро "Південне" імені М.К. Янгеля".

 

 

Розроблено, відпрацьовано, випробувано і впроваджено в серійне виробництво рідинний ракетний двигун з витискною системою подачі компонентів палива в камеру згоряння, який може використовуватись для верхніх ступенів ракет-носіїв і розгінних блоків космічного призначення. Двигун має найкращі характеристики в своєму класі.

Створено високоекономічні та надійні камери згоряння двигуна з принципово новою організацією внутрішнього охолодження за допомогою периферійних форсунок змішувальної голівки та двох різнокомпонентних поясів завіси.

Розроблено основи теорії та методологію дослідження динамічних характеристик та передавальної функції двигуна, визначення бічних зусиль, діючих на камеру двигуна при його роботі, дослідження впливу гелієвих пузирів в потоці компонентів палива на роботу двигуна.

Успішно здійснено перше льотне випробування двигуна (три включення) у складі європейської ракети-носія "Вега". На різні орбіти виведено девять супутників Землі.

Про світовий рівень розробки свідчать високі енергомасові характеристики двигуна в порівнянні з кращими зразками двигунів такого класу, розроблених закордонними фахівцями (двигуни КРД-79 і РД-0225 російських конструкторських бюро "КБ ХИММАШ" і "КБ ХИМАВТОМАТИКА").

Економічний ефект від впровадження результатів роботи складає 64 млн. грн.

 

Наукові результати роботи відображено в численних статтях, в тому числі у міжнародних журналах,  новизну та   конкурентоспроможність технічних рішень захищено багатьма патентами. 

Громадське обговорення роботи відбулося на розширенному засіданні нвуково-технічної ради ХАІ під час проведення XVII  Міжнародного конгресу двигунобудівників 15 вересня 2012 року о 14.00 за адресою: АР Крим, сел. Рибаче, СОТ "Ікар", конференц-зал.

 Матеріали обговорення знаходяться  в Секретаріаті Комітету.